Monday, April 18, 2011

Matouš 5:21-22


 "Slyšeli jste, že bylo řečeno otcům: ‚Nezabiješ! Kdo by zabil, bude vydán soudu.‘
 Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu." Ekumenický překlad Bible
"Slyšeli jste, že předkům bylo řečeno: 'Nezabiješ,' a kdokoli by zabil, bude vydán soudu. Já vám však říkám, že každý, kdo se bezdůvodně zlobí na svého bratra, bude vydán soudu. Kdokoli by řekl svému bratru: 'Tupče!' bude vydán veleradě, a kdokoli by řekl: 'Blázne!' bude vydán pekelnému ohni." Nová Bible Kralická

... zajímavá pasáž... nezabiješ- jasně, jsem v pohodě, nikoho jsem přece nezabil, takže jsem v klidu... ale Ježíš nám tohle přikázání ještě blíže specifikoval a v tu chvíli všichni prohráváme. Pokud by se našel někdo kdo aspoň jednou nebyl rozhněván na svého bratra, nesnížil ho, nebo nezatratil, asi bych mu pogratuloval... Zajímavé je, že v překladu NBK je u "zlobí na svého bratra" dodáno bezdůvodně.
Rozhodně bysme každý měli zvážit, ve chvíli kdy se na někoho chceme naštvat, jestli to není náhodou bezdůvodné...Dost často určitě je... Ten "důvod" může taky klidně být jen naše osobní ješitnost, nebo pýcha a v tu chvíli to v očích Pána není důvod a my budem vydáni soudu.... Dejte na to pozor a stejně tak já... Určitě je to naprosto zbytečný pád...


Z.

No comments:

Post a Comment